Hyundai Facts & Figures Mobile open
Hyundai Facts & Figures close

Hyundai Facts & Figures 2019

Hyundai Facts & Figures zoeken

Hyundai Facts & Figures 2019

Veiligheid


Controle over de auto

Volgende >


Hyundai rust zijn modellen uit met diverse rijhulpsystemen die de kans op een ongeval verminderen. Als er onverhoopt toch iets misgaat, is een Hyundai voorzien van tal van voorzieningen die de inzittenden en de omgeving beschermen.
Een veiligheidskooi en kreukelzones bieden de eerste bescherming aan de inzittenden. Airbags en actieve hoofdsteunen behoeden de inzittenden nog eens extra voor de gevolgen van een aanrijding.

In de nieuwste Hyundai’s installeert Hyundai de nieuwste rijhulpsystemen, samengevat onder de noemer SmartSense. Het gaat om geavanceerde actieve veiligheidstechnologieën als Forward Collision-Avoidance Assist met voetgangersherkenning, Blind Spot Collision Warning met Rear Cross Traffic Warning, Lane Keeping Assist, Driver Attention Warning, Intelligent Speed Limit Warning en Lane Following Assist.

Smart Cruise Control met Stop & Go (SCC/S&G)
Met behulp van frontradars houdt SCC met Stop & Go een constante snelheid aan en een veilige afstand tot de voorligger - ook als deze snelheid mindert. Als het verkeer tot stilstand komt, remt het Stop & Go-systeem de auto automatisch af. Zodra het verkeer weer begint de rijden, voert het systeem het tempo op, indien mogelijk naar de ingestelde snelheid. Als de auto langer dan drie seconden stopt, moet de bestuurder het systeem opnieuw activeren met de stuurwielknoppen of door subtiel op het stroompedaal te drukken. Het systeem is actief van 0 tot 180 km/uur.

Forward Collision-Avoidance Assist met voetgangersherkenning
Dit systeem waarschuwt de bestuurder wanneer een gevaarlijke situatie dreigt en remt de auto autonoom af als dat nodig is. Het systeem maakt gebruik van een frontradar en camerasensoren en opereert in drie stappen. Er klinkt allereerst een visuele en akoestische waarschuwing, vervolgens volgt er een korte remingreep en als laatste stap een noodstop om een aanrijding te voorkomen of eventuele schade te beperken. Het systeem - operationeel bij snelheden boven 8 km/uur - wordt actief als er een voertuig of voetganger voor de auto bevindt.

Lane Keeping Assist (LKA)
Waarschuwt de bestuurder voor onveilige stuurmanoeuvres bij snelheden boven de 60 km/uur. Er klinkt een waarschuwingsgeluid als de auto over witte, grijze of blauwe lijnen rijdt of over kattenogen. Lane Keeping Assist waarschuwt de bestuurder met een visuele en akoestische waarschuwing voordat er een corrigerende stuuringreep volgt om de auto weer in een veilige rijrichting te krijgen.

Lane Following Assist (LFA)
Dit systeem helpt de bestuurder om midden in de rijstrook te blijven met subtiele stuurcorrecties. Het systeem is actief van 0 tot 150 km/uur.

Blind-Spot Collision Warning (BCW)
Detecteert andere voertuigen in de dode hoek van het voertuig. Zodra er een auto opduikt in de dode hoek, activeert het systeem een waarschuwingslampje in de binnenspiegel. Als de bestuurder vervolgens de richtingaanwijzer activeert, klinkt er een waarschuwingsgeluid.

Rear Cross Traffic Alert (RCTA)
Rear Cross Traffic Alert waarschuwt bij achteruitrijden voor kruisend verkeer achter de auto. De radar scant een gebied van 180 graden achter de auto. Het systeem geeft een visueel en akoestisch signaal als een voertuig wordt opgemerkt.

Driver Attention Warning (DAW)
Driver Attention Warning waarschuwt de bestuurder wanneer hij tekenen van vermoeidheid toont om zo een potentieel ongeluk te voorkomen. Het systeem kijkt naar het rijpatroon van de bestuurder om tekenen van afleiding of vermoeidheid te herkennen.

Intelligent Speed Limit Warning (ISLW)
Het systeem Intelligent Speed Limit Warning gebruikt de voorcamera en informatie van het navigatiesysteem om snelheidsborden te herkennen en geeft de snelheidslimiet real-time weer. De informatie wordt weergegeven in het navigatiesysteemscherm en TFT-scherm.

High Beam Assist (HBA)
High Beam Assist schakelt automatisch grootlicht in wanneer dat kan en uit wanneer dat noodzakelijk is. HBA kan naderende voertuigen en voertuigen die vóór de auto in dezelfde rijstrook rijden detecteren en de verlichting zelf aanpassen. Zo wordt voorkomen dat medeweggebruikers worden verblind. De statische Low Beam Assist (LBA-S) schakelt extra bochtverlichting aan of uit op basis van de voertuigsnelheid en stuurhoek.


Volgende >