Korea constant in beweging
Een economische grootmacht
Volgende >
Het succes van Hyundai is geen toeval, want ook andere Koreaanse fabrikanten hebben een plaats veroverd op de wereldmarkt.
De gemeenschappelijke succesfactor: de constante wil om het beter te doen dan de concurrentie. Op het gebied van elektronica behoren bijvoorbeeld de producten van LG en Samsung tot de absolute top. Je kunt geen elektronicazaak binnenlopen zonder volle schappen met producten uit Zuid-Korea tegen te komen. Samsung en LG domineren in allerlei segmenten. Overigens niet alleen in hightech. Samsung is ook een wereldspeler op het gebied van de bouw, scheepsbouw, consultancy en horeca. Het merk Samsung is inmiddels meer waard dan Nike en Pepsi.
Slagkracht
Koreaanse ondernemingen zijn zeer internationaal georiënteerd: ze hebben inmiddels hun vleugels uitgeslagen naar alle uithoeken van de wereld, met zowel productie als ontwikkelingsfaciliteiten. Dankzij de slagkracht van deze bedrijven is Zuid-Korea uitgegroeid tot een economische grootmacht: het land is de vierde economie van Azië, na China, Japan en India.
Slagkracht
Koreaanse ondernemingen zijn zeer internationaal georiënteerd: ze hebben inmiddels hun vleugels uitgeslagen naar alle uithoeken van de wereld, met zowel productie als ontwikkelingsfaciliteiten. Dankzij de slagkracht van deze bedrijven is Zuid-Korea uitgegroeid tot een economische grootmacht: het land is de vierde economie van Azië, na China, Japan en India.
Zuid-Korea
Oppervlakte: | 99.373 km2 (2,5 keer zo groot als Nederland) | |
Aantal inwoners: | 51 miljoen | |
Hoofdstad: | Seoul (bijna 10 miljoen inwoners) | |
Belangrijkste steden: | Seoul, Busan, Daegu, Daejon | |
Taal: | Koreaans (mondjesmaat Engels) | |
Religie: | Christendom, boeddhisme | |
Staatsvorm: | Republiek | |
Munteenheid: | Won |
Volgende >