FIFA en UEFA
Verknocht aan voetbal
Hyundai draagt het mondiale voetbal een zeer warm hart toe en verbond zich in 1999 als Official Partner aan de Wereldvoetbalbond FIFA en de Europese voetbalbond UEFA. Het blijkt een fantastisch huwelijk.
Destijds kwamen beide partijen overeen dat Hyundai onder meer het WK voetbal in Zuid-Korea en Japan in 2002 en het WK voetbal in 2006 in Duitsland zou sponsoren. Ook was Hyundai als Official Partner van UEFA aanwezig op EURO 2000 in Nederland en België, EURO 2004 in Portugal en EURO 2008 in Zwitserland en Oostenrijk.
Succesvolle samenwerking
Het succes smaakte naar meer en daarom was Hyundai weer als partner aanwezig bij de FIFA World Cup 2010 in Zuid-Afrika, EURO 2012 in Polen en Oekraïne, de FIFA World Cup 2014 in Brazilië, EURO 2016 in Frankrijk en de FIFA World Cup 2018 in Rusland. Ook daar hield de succesvolle samenwerking niet op. De overeenkomst met de UEFA liep weliswaar af in 2016, maar het contract met de FIFA is verlengd tot en met 2022.
Naamsbekendheid
Het Partnerschap met de FIFA is het belangrijkste element van het sportmarketingprogramma van Hyundai. Voetbal past bij Hyundai. Het Partnersponsorschap geeft het merkimago van Hyundai extra dynamiek. Sinds Hyundai in 1999 de verbintenis met de FIFA is aangegaan, is sprake van een enorme groei en nam de naamsbekendheid fors toe.
Auto's en bussen
Als officieel autosponsor van de grote voetbaltoernooien voorziet Hyundai de organisatiecomités van alle auto's en bussen die nodig zijn voor het vervoer van de nationale teams, scheidsrechters, vertegenwoordigers van de media, vips, bestuurders, voetbalvedetten, artiesten en andere prominenten uit de gehele wereld.
Passie voor voetbal
De betrokkenheid van Hyundai bij het wereldkampioenschap voetbal gaat veel verder dan alleen een optreden als mobiliteitspartner. Hyundai wil zijn passie voor het voetbal graag delen en streeft er met talloze publieksacties in binnen- en buitenland naar zoveel mogelijk mensen in de aanloop naar grote toernooien warm te krijgen voor de wedstrijden.
Hyundai en KNVB: samen voor een groenere wereld
Behalve supporter van de voetbalsport is Hyundai ook groot fan van duurzame mobiliteit. Daarom participeert Hyundai in het mobiliteitsprogramma GO van de KNVB. Samen met de voetbalbond gaat Hyundai de strijd aan tegen de uitstoot van schadelijke stoffen die wordt veroorzaakt door duizenden voetballers die wekelijks met de auto op pad gaan om hun sport te beoefenen. Dat doen Hyundai en de KNVB onder meer door mensen bewuster om te laten gaan met energie. Bijvoorbeeld door in de toekomst elektrische Hyundai’s beschikbaar te stellen voor het vervoer van elftallen naar uitwedstrijden.
Succesvolle samenwerking
Het succes smaakte naar meer en daarom was Hyundai weer als partner aanwezig bij de FIFA World Cup 2010 in Zuid-Afrika, EURO 2012 in Polen en Oekraïne, de FIFA World Cup 2014 in Brazilië, EURO 2016 in Frankrijk en de FIFA World Cup 2018 in Rusland. Ook daar hield de succesvolle samenwerking niet op. De overeenkomst met de UEFA liep weliswaar af in 2016, maar het contract met de FIFA is verlengd tot en met 2022.
Naamsbekendheid
Het Partnerschap met de FIFA is het belangrijkste element van het sportmarketingprogramma van Hyundai. Voetbal past bij Hyundai. Het Partnersponsorschap geeft het merkimago van Hyundai extra dynamiek. Sinds Hyundai in 1999 de verbintenis met de FIFA is aangegaan, is sprake van een enorme groei en nam de naamsbekendheid fors toe.
Auto's en bussen
Als officieel autosponsor van de grote voetbaltoernooien voorziet Hyundai de organisatiecomités van alle auto's en bussen die nodig zijn voor het vervoer van de nationale teams, scheidsrechters, vertegenwoordigers van de media, vips, bestuurders, voetbalvedetten, artiesten en andere prominenten uit de gehele wereld.
Passie voor voetbal
De betrokkenheid van Hyundai bij het wereldkampioenschap voetbal gaat veel verder dan alleen een optreden als mobiliteitspartner. Hyundai wil zijn passie voor het voetbal graag delen en streeft er met talloze publieksacties in binnen- en buitenland naar zoveel mogelijk mensen in de aanloop naar grote toernooien warm te krijgen voor de wedstrijden.
Hyundai en KNVB: samen voor een groenere wereld
Behalve supporter van de voetbalsport is Hyundai ook groot fan van duurzame mobiliteit. Daarom participeert Hyundai in het mobiliteitsprogramma GO van de KNVB. Samen met de voetbalbond gaat Hyundai de strijd aan tegen de uitstoot van schadelijke stoffen die wordt veroorzaakt door duizenden voetballers die wekelijks met de auto op pad gaan om hun sport te beoefenen. Dat doen Hyundai en de KNVB onder meer door mensen bewuster om te laten gaan met energie. Bijvoorbeeld door in de toekomst elektrische Hyundai’s beschikbaar te stellen voor het vervoer van elftallen naar uitwedstrijden.