Hyundai Facts & Figures Mobile open
Hyundai Facts & Figures close

Hyundai Facts & Figures 2024

Hyundai Facts & Figures zoeken

Hyundai Facts & Figures 2024

Duurzaamheid


Zuiniger, schoner en efficiënter

Volgende >
< Vorige


Hyundai is een van de grootste automerken ter wereld en leidend op het gebied van duurzame elektrisch aangedreven modellen. Nog even en we zijn het groenste automerk ter wereld. Dat zal in 2021 het geval zijn. Kortom, Hyundai is klaar voor de toekomst.
De wereld verandert in hoog tempo. Er rijden wereldwijd bijna een miljard voertuigen rond, de meeste daarvan op fossiele brandstoffen. Dat moet veranderen vindt Hyundai, want fossiele brandstoffen:
- raken op termijn uitgeput;
- vervuilen de lucht;
- bedreigen de gezondheid.
De oplossing: elektrisch rijden. En daarin loopt Hyundai voorop.

In 2012 begon Hyundai als eerste autofabrikant ter wereld de serieproductie van een auto met brandstofcel, de Hyundai ix35 Fuel Cell. Maar de line-up van Hyundai telst veel meer geëlektrificeerde ecomodellen: de nieuwste generatie waterstofauto Hyundai NEXO, de volledig elektrisch aangedreven Hyundai KONA Electric en Hyundai IONIQ Electric, de Hyundai KONA Hybrid en de Hyundai IONIQ Hybrid en de Hyundai IONIQ Plug-in Hybrid. En dan is er ook nog een een 48-volt hybrideversie van de Hyundai Tucson. Daarnaast doet Hyundai er alles aan zijn auto's zo 'groen' mogelijk te produceren, onder meer door in zijn fabrieken gebruik te maken van lakken op waterbasis.

Blue Drive
Hyundai investeert jaarlijks vele honderden miljoenen euro's in de ontwikkeling van zogenoemde 'groene' producten. Al deze activiteiten zijn gebundeld onder het label Blue Drive. Met dit initiatief heeft Hyundai één duidelijk doel voor ogen: het nog verder verlagen van de uitstoot van de huidige motoren en het introduceren van nieuwe efficiënte motoren en technieken.
Hyundai past zijn Blue Drive-technologieën op uitgebreide schaal toe. Alle nieuwe i-serie-modellen zijn uitgerust met onder meer:
  • Energiebesparend start-stopsysteem
  • Lage rolweerstandbanden
  • Intelligent acculaadsysteem
  • Slimme aanpassingen aan de transmissie
  • Verbeterde aerodynamica

Dankzij de Hyundai Blue Drive-technologie wordt het verbruik met zo'n 7 procent gereduceerd – tijdens stadsritten zelfs met 15 procent. Dit is niet alleen beter voor het milieu, maar ook voor de portemonnee. Met deze zuinige 'groene' motoren krijgen de nieuwste Hyundai-modellen gunstige milieulabels.

Balans tussen People, Planet en Profit
Hyundai neemt Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen (MVO) heel serieus. En dat is terug te zien in veel van wat Hyundai doet, ook op het gebied van duurzaamheid. Het doel van Hyundai is namelijk om een balans te vinden tussen de drie pijlers People, Planet en Profit. Dat betekent dat we bij alles wat we doen rekening houden met de mens, het milieu en de maatschappij.

Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen is een omvangrijk internationaal programma van methoden en procedures binnen Hyundai. Behalve auto's maken willen we met de bouw van onze nieuwe fabrieken tevens een maatschappelijke rol in de regio vervullen; niet alleen door werkgelegenheid te bieden, maar ook door voor deze mannen en vrouwen trainingen en opleidingen te verzorgen. Daarbij besteden we veel aandacht aan het 'groen' produceren van onze auto's, onder meer door het gebruik van lakken op waterbasis.

Ook op lokaal niveau vormt Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen de basis. Hyundai Nederland wil een positieve bijdrage leveren aan de ontwikkeling van de medewerkers, leveranciers en de maatschappij als geheel en streeft daarom naar een duurzame(re) bedrijfsvoering van de dealerorganisatie. Door in alle facetten van de bedrijfsvoering 'duurzame verbeteringen' door te voeren, zullen alle Hyundai-dealers in de toekomst Erkend Duurzaam zijn en daarmee hun steentje bijdragen aan een lagere belasting van het milieu.



Volgende >
< Vorige