Verkoopcijfers
Hyundai in Europa
Volgende >
Hyundai heeft de ambitie om in 2020 het grootste Aziatische automerk op de Europese markt te zijn. En dat terwijl Hyundai pas in 1977 voor het eerst voet op Europese bodem zette.
Hyundai eindigde 2018 met 543.292 registraties. Het jaar ervoor waren dat er nog 523.258. Ten opzichte van 2016 betekent dat een verkoopstijging van 3,9 procent. Bovendien was het de vierde keer op rij dat Hyundai het jaar afsloot met een verkooprecord. Daarmee behoort Hyundai tot de snelste stijgers in Europa.
Vooral de Hyundai Tucson en de Hyundai i-modellen waren bijzonder succesvol. Daarnaast was een flinke groei te zien in de verkoop van Hyundai’s ecomodellen. Zoals de IONIQ Electric en de KONA Electric.
Vooral de Hyundai Tucson en de Hyundai i-modellen waren bijzonder succesvol. Daarnaast was een flinke groei te zien in de verkoop van Hyundai’s ecomodellen. Zoals de IONIQ Electric en de KONA Electric.
Verkoopcijfers Europa
Jaar | Aantallen |
2018 | 543.292 |
2017 | 523.258 |
2016 | 505.396 |
2015 | 466.167 |
2014 | 418.824 |
2013 | 414.308 |
2012 | 428.958 |
2011 | 421.393 |
2010 | 366.931 |
2009 | 332.709 |
2008 | 257.686 |
2007 | 292.274 |
Volgende >