Hyundai Facts & Figures Mobile open
Hyundai Facts & Figures close

Hyundai Facts & Figures 2017

Hyundai Facts & Figures zoeken

Hyundai Facts & Figures 2017

FIFA en UEFA


Verknocht aan voetbal



Hyundai draagt het mondiale voetbal een zeer warm hart toe en verbond zich in 1999 als hoofdsponsor aan de Wereldvoetbalbond FIFA en de Europese voetbalbond UEFA. Het blijkt een fantastisch huwelijk.
Destijds kwamen beide partijen overeen dat Hyundai onder meer het WK voetbal in Zuid-Korea en Japan in 2002 en het WK voetbal in 2006 in Duitsland zou sponsoren. Ook was Hyundai als Official Partner van UEFA aanwezig op EURO 2000 in Nederland en België, EURO 2004 in Portugal en EURO 2008 in Zwitserland en Oostenrijk.

Succesvolle samenwerking
Het succes smaakte naar meer en daarom was Hyundai weer als partner aanwezig bij de FIFA World Cup 2010 in Zuid-Afrika, EURO 2012 in Polen en Oekraïne en de FIFA World Cup 2014 in Brazilië. Ook daar hield de succesvolle samenwerking niet op. De overeenkomst met de UEFA loopt nog tot en met 2016 en het contract met de FIFA is verlengd tot en met 2022.

Naamsbekendheid
Het sponsorschap van het Europees kampioenschap voetbal en het Partnerschap met de UEFA is het belangrijkste element van het sportmarketingprogramma van Hyundai. Voetbal past bij Hyundai. Het Partnersponsorschap geeft het merkimago van Hyundai extra dynamiek. Sinds Hyundai in 1999 de verbintenis met de FIFA is aangegaan, is sprake van een enorme groei en nam de naamsbekendheid fors toe.

Auto's en bussen
Als officieel autosponsor van de grote voetbaltoernooien voorziet Hyundai de organisatiecomités van alle auto's en bussen die nodig zijn voor het vervoer van de nationale teams, scheidsrechters, vertegenwoordigers van de media, vips, bestuurders, voetbalvedetten, artiesten en andere prominenten uit de gehele wereld.

Passie voor voetbal
De betrokkenheid van Hyundai bij het wereldkampioenschap voetbal gaat veel verder dan alleen een optreden als mobiliteitspartner. Hyundai wil zijn passie voor het voetbal graag delen en streeft er met talloze publieksacties in binnen- en buitenland naar zoveel mogelijk mensen in de aanloop naar grote toernooien warm te krijgen voor de wedstrijden.